ERASMUS+ Pozitív Fegyelmezés

2024/10/13

„Teachers Helping Teachers” fórum

A 2023-1-HU01-KA220-SCH-000156486 Positive Discipline in European Schools projekt keretében minden résztvevő iskolában „fórumot” szerveztek 2024 februárjában, mely a projekt terveinek megfelelően hosszú távon és rendszeresen lesz jelen az iskolákban.

2024/10/13

ELINDULT A SZÜLŐCSOPORT

Március 6-án sor került a Pozitív Fegyelmezés Európai Iskolákban projekt keretein belül megvalósuló Szülőcsoport első összejövetelére. 

2024/06/10

ERASMUS PROJEKT SZÓFIÁBAN

2024. április közepén a Szignum pedagógusai közül öten Bulgáriában töltöttünk négy napot. 

2024/02/04

POZITÍV FEGYELMEZÉS KÉPZÉS TANÁROKNAK ÉS SZÜLŐKNEK

POZITÍV FEGYELMEZÉS KÉPZÉS TANÁROKNAK ÉS SZÜLŐKNEK

Tantestületünk egy pályázatnak (2023-1-HU01-KA220-SCH-000156486 Positive Discipline in European Schools) köszönhetően újabb lehetőséget kapott arra, hogy egy nemzetközi csapatban észak-macedónokkal, portugálokkal, franciákkal, bolgárokkal és lengyelekkel együtt elmélyítse ismereteit és képességeit a “Pozitív fegyelmezés” területén a diákok szolgálatában.

2023/11/21

Lengyelországban jártunk…

   Ezúttal nem diákokkal mentünk. Iskolavezetőként vettünk részt egy 2 napos Pozitív Fegyelmezés vezetői tréningen.

2023/09/22

Családi nap - fontos tudnivalók

Várjuk Önöket családi napunkra, amely egyben a ERASMUS+‘Partnerségi együttműködések a köznevelési szektorban’ 2023-1-HU01-KA220-SCH-000156486 Pozitív Fegyelmezés európai iskolákban projektünk  beharangozó rendezvénye!

A kategória összes híre

Mit kell tudni az Erasmus+ Pozitív Fegyelmezésről?

A Szignum megnyert egy új Erasmus+ pályázatot, amelyben hat európai iskola vesz részt: Bulgária, Észak-Macedónia, Franciaország, Lengyelország, Portugália mellett Magyarországról a Szignum.
Az ERASMUS ‘Partnerségi együttműködések a köznevelési szektorban’ pályázattípus keretében október elsejétől két éven át szülők, pedagógusok és gyerekek, és kiemelten az igazgatók ismerkedhetnek a Pozitív Fegyelmezés elméletével és gyakorlatával. Egy kutatócsoport is fogja kísérni a projektet, valamint két tapasztalt Pozitív Fegyelmezés tréner.
Intézményünk már több éve kiemelt figyelmet szentel a Pozitív Fegyelmezésnek, valamint a kommunikációs és emocionális készségek fejlesztésének. Ez a pályázat segítséget nyújt abban, hogy a Pozitív fegyelmezés (PF) a pedagógiai módszere az iskola hétköznapjainak szerves részévé váljon.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy ezek az eszközök ténylegesen segítik a gyerekek és a felnőttek közötti harmonikus kapcsolatot, valamint a megoldás központú szemlélet kialakítását. Európában és Európán kívül is több iskola hosszú távú tapasztalata tanúskodik ezekről a pozitív változásokról (Svédország, Spanyolország, Svájc, Egyiptom, Hollandia, Izland).
Ez alatt a 2 év alatt egyszerre hat ország 6 iskolájában dolgoznak majd az igazgatók, pedagógusok és szülők nap mint nap azért, hogy tudatosan, a PF eszközeivel segítsék fejleszteni a gyermekek egészséges önértékelését, önállóságát, felelősség-érzetét és problémamegoldási készségét.
A projektet kísérő kutatók ezeket a mindennapi kis vagy nagy lépéseket fogják mérhetővé és láthatóvá tenni.
A projekt egy nagy nemzetközi konferenciával zárul majd 2025-ben. Ez lesz az első európai Pozitív Fegyelmezés konferencia, amely Magyarországon kerül megrendezésre. Itt széles körben ismertetjük meg az érdeklődő iskolákkal, kutatókkal, szakemberekkel és szülőkkel az elért eredményeket és tapasztalatokat.
Programunk címe : "Pozitív Fegyelmezés az európai iskolákban"
Célunk, hogy a Pozitív Fegyelmezés eszközeivel segítsünk a gyerekeknek kifejleszteni a mai világban való sikeres boldoguláshoz elengedhetetlen készségeket:
megtanuljanak elismerést adni és kapni, tisztelettel meghallgatni egymást, megérteni és tiszteletben tartani a különbözőségeket, együtt gondolkodni, konfliktusokat megoldani.
Meggyőződésünk, hogy a valódi fegyelem belső vezérlésből és önkontrollból fakad, nem pedig büntetésekből és jutalmakból.
Számunkra fontos, hogy a diákok tudatosan döntsenek, és felelősséget vállaljanak tetteikért.