TÖBBÉVES BELSŐ TOVÁBBKÉPZÉS, A THT

Teachers Helping Teachers – az a pedagógiai-módszertani “csomag”, amit diákjaink érdekében és a magunk szakmai fejlődése, személyes jólléte kapcsán működtettünk éveken keresztül, akár külföldi továbbképzések és online fórumok formájában is.

Pécsett, Hollandiában és Franciaországban is volt módom aktívan bekapcsolódni a módszer megvalósításába, ám mégis leginkább gyümölcsöző a hétköznapjainkban volt. Nem kell más hozzá, mint elhivatott kollégák, akik szívesen osztják meg pedagógiai nehézségeiket, bizonytalanságaikat egymással az eredményesebb oktatás-nevelés érdekében. Nem titok: egymástól tanulunk, és ami egyikünknek bevált, azt szívesen megosztjuk másokkal is. Már tudjuk, hogy egy hajóban evezünk, és diákjaink tehetségének kibontakoztatásához bizony hosszú út vezet. Éveken át volt a mottónk, hogy amit nem tud a diák, arra megtanítjuk – ha viselkedni nem tud, abban is segítünk. Nem megbüntetjük, hanem a jövőbe helyezzük a fókuszt és célt adunk elé… Hálás vagyok, hogy részt vehettem ebben a többéves folyamatban, ahol szimulációkon keresztül számos szerepben kipróbálhattam magam: lehettem a helyét nehezen találó diák, a renitens osztálytárs, a méltatlankodó eminens, a problémát megoldani képtelen tanár, az áldozat, a tanulni vágyó, a sodródó, a nagyszájú, és persze a helyzetet kiválóan kezelő, empatikus TANÁR is. (És persze hosszútávon ez utóbbi volt a cél.) A legjobb az volt az egész folyamatban, hogy a kollégákkal együtt, közösen ötleteltünk, kerestünk megoldásokat, kipróbáltunk egy-két módszert, amiktől vártuk-reméltük az eredményt és közben mindig tudtuk, hogy ez utóbbi rajtunk múlik. A gyakorlatokon keresztül nyitottabbakká váltunk, érdeklődők lettünk, megtanultuk a valóságban is, hogy hibázni szabad, sőt, a hibákon keresztül sok rejtett dolgot is észreveszünk. Megtanultuk azt is, hogy ami egyszer működött, ez nem biztos, hogy mindig ugyanúgy működik, hiszen a lélek nem feltétlenül mutatja a fizika törvényszerűségeit. Összegezve: hálás vagyok a kollégáimért, a képzőinkért, a lehetőségekért, a csapatmunkáért, a fejlődésért, és azért, hogy latba vetettük képességeinket diákjaink fejlődése érdekében! Tapasztalatainkat a hétköznapok gyakorlatában hasznosítjuk tovább. A Teachers Helping Teachers foglalkozások a 2023-1-HU01-KA220-SCH-000156486 azonosító számú “Positive Discipline in European Schools” című Erasmus+ projekt keretében valósultak meg. Mészáros Ildikó tanárnő

2025. július 09.