A diákok a projekt során különböző műhelyfoglalkozásokon vettek részt, amelyek középpontjában az
érzelmek felismerése és kezelése, a kreatív önkifejezés, valamint az empátia és befogadás állt. A
„Lásd az arcot a címke mögött” és „Ápold az érzelmeidet!” elnevezésű workshopokon a tanulók
megtanulhatták, hogyan lehet előítéletek nélkül közeledni egymáshoz, illetve hogyan kezelhetik saját
érzéseiket konfliktushelyzetekben. A tanulói program része volt a diákparlament működésének
megismerése, valamint a kommunikáció és együttműködés fejlesztése is.
A pedagógusok ezzel párhuzamosan egy szakmai tréningen vettek részt, amely a pozitív fegyelmezés
módszertanára épült. A tréning során megismerhették, hogyan lehet szeretetteljes, de következetes
módon támogatni a diákokat, és hogyan építhető fel egy biztonságos, együttműködésen alapuló
tanulási környezet.
A szakmai programot két izgalmas kirándulós-kulturális nap is gazdagította. A résztvevők ellátogattak
Észak-Macedónia fővárosába, Szkopjéba, ahol megtekintették Teréz anya szülőházát és az óvárost,
majd Ohrid városában idegenvezetés és hajókirándulás során ismerkedtek a helyi kultúrával és
természeti értékekkel. Csapatunknak leginkább a hatalmas Ohrid-tó és a partján fekvő bizánci stílusú
templomok tetszettek.
A találkozó kiváló lehetőséget nyújtott diákjainknak arra, hogy biztonságos és támogató
környezetben gyakorolják az angol nyelvet, új barátságokat kössenek, és nyitottabbá váljanak más
nemzetek kultúrája iránt. A pedagógusok pedig számos új, a mindennapi nevelőmunkában is
hasznosítható módszerrel gazdagodtak. A projekt szempontjából fontos állomás volt a találkozó,
hiszen a rendszeres online megbeszélések mellett elengedhetetlen, hogy személyesen is tudjunk
egyeztetni a partner iskolák képviselőivel, koordinátoraival a projekt feladatait illetően.
A jól bevált hagyományt követve tanulóink helyi családoknál, az iskola tanulóinak otthonában laktak
a találkozó ideje alatt, így még mélyebb és közvetlenebb bepillantást nyerhettek az észak-macedón
szokások és életmód mindennapjaiba.
Ez az Erasmus+ program újabb lépés volt afelé, hogy diákjaink aktív, együttműködő és érzékeny tagjai
legyenek saját közösségüknek és a nemzetközi társadalomnak egyaránt.
A találkozó az Erasmus+ program keretében, a 2023-1-HU01-KA220-SCH-000156486 azonosító
számú, „Positive Discipline in European Schools” című projekt támogatásával valósult meg.
Szignumos küldöttség Észak-Macedóniában - Erasmus+ találkozó hat ország részvételével
2025. május 30.