A hírös városban

Petőfi Sándor így ír egyik versében:

„Hírös város az aafődön Kecskemét,

Ott születtem, annak öszöm könyerét.”

No, mi az idei tanulmányi kirándulásunkkor ennek a városnak a megismerését tűztük ki úti célul. Az 5.a osztály Kecskemétre, Bács-Kiskun megye székhelyére utazott, egy júniusi, kissé  esős reggelen. Utazásunkat előtanulmányok előzték meg, hiszen minden tanuló készült a város egy nevezetességéről egy rövid kis ismertetővel. Ekkor tudtuk meg például, hogy Kodály Zoltán és Katona József is a város nagy büszkesége. És hogy Petőfi is szívesen tartózkodott itt. Megtudtuk, hogy mi köze van az Magyar népmeséknek és a repülőknek Kecskeméthez.

Felsősök révén bevállaltuk a tömegközlekedést: busszal, majd vonattal jutottunk el a városig. Ott először egy városnéző sétára indultunk, és megtekintettük a központban található nevezetességeket. Megnéztük a Cifrapalotát, a Művészetek kútját, a Katona József színházat, elsétáltunk a városházához, ahol meghallgattuk Kossuth Lajos toborzó nótáját, harangjáték hangjain. Benéztünk a város Öregtemplomába is. Miután ezeket a fő helyeket áttekintettük bolygó túrára indultunk. Egy térkép segítségével a város központjától elsétáltunk a Planetáriumig. Útközben megkerestük a méretarányosan lekicsinyített Naprendszer bolygóit. Igazi felfedező kaland volt. A „Szaturnusz mellett” kicsit megpihentünk és megálltunk  ebédelni egy pizzériába. Mire mind a  nyolc bolygót becserkésztük eljutottunk a Planetáriumhoz. Itt egy előadást hallhattunk és nézhettünk meg, amely virtuálisan elrepített bennünket világűrbe. Visszatérve a földre, egy szabadidő központ játszó terén mozgattuk meg magunkat. Játszóterezés után a városnéző kis vonat várt bennünket és vissza vitt a központba. Útközben megtekintve fennmaradó nevezetességeket. Napunkat egy érdekes kiállítással zártuk a Leskowsky hangszergyűjteményt látogattuk meg, ahol nemcsak megnéztük, de ki is próbálhattuk az érdekes hangszereket.

Jó volt együtt lenni, nagyokat nevetni, sok élménnyel gazdagodni, és megtapasztalni, hogy a költő nem tévedett, valóban hírös város Kecskemét.