Padlórobot segítette a munkát

Az ötödikes irodalom órán használtuk a Blue-Botot.

Tananyagként a család, otthon és nemzet témakörének bevezetőjét vettük legutóbb. Az óra utolsó harmadában játékos feladat formájában tekintettük át a rokonságneveket, melyeket a Blue-Bot segítségével összekötöttük a megfelelő jelentésükkel. Az előkészítésben nagy segítségemre volt az Okostankönyv egyik interaktív feladata, és néhány további rokoni kapcsolatot jelentő szóval bővítettem a játékot. A gyerekek nagyon élvezték a munkát, és bátran programozták a kellő lépéseket és fordulatokat, hogy a kis padló robot megtalálja az összetartozó kártyákat. Figyelnem kellett arra, hogy a gyerekek ne csak az eszköz működtetésére összpontosítsanak, hanem a feladat, az ismeretanyag lényegére is figyeljenek.

Gulyás Attila – magyartanár, Szignum Kéttannyelvű Egyházi Általános Iskola