Balatonfenyvesen táboroztunk

A tábort tematikája az egészséges életmód, szociális kompetenciák fejlesztése és a 17 Fenntartható Fejlesztési Cél megismerése köré épült.

Az időjárás is segített abban, hogy ne csupán a Balaton parton sütkérezzünk: majdnem minden nap esett egy kicsit az eső, de szerencsére nem egész nap.

Sikerült egy olyan táborhelyet találni, amely közvetlenül a Balaton partján helyezkedik el, saját stranddal, stéggel és vizibiciklikkel. Így, amikor kisütött a nap, és éppen a tábor területén voltunk, akkor kihasználtuk a lehetőséget, és azonnal mentünk fürödni, szörfözni vagy supozni tanulni, kajakozni, vizibiciklizni. Mit csináltunk ezen kívül?

Túráztunk:

• Fonyódra gyalog túráztunk el. Fölmentünk a Sipos-hegyi kilátóhoz, és onnan csodáltuk meg a balatoni panorámát.
  • Balatonboglárra vonattal utaztunk, majd egy kis városnézés után egy 40 fős vitorláshajóval szeltük a Balaton vizét. A hajó szélenergiával működött, csak a kikötőbe való navigációhoz vett igénybe motor segítséget.
  • A balatonfenyvesi kisvasúttal a Nagyberki lápvidéken jártunk.

Játékos formában ismerkedtünk a 17 Fenntartható Fejlesztési Céllal.

A tábor területén lévő focipályát és egyéb szabadtéri sportlehetőségeket kihasználták a fiatalok.

A búcsú tábortüzet az esős idő miatt az ebédlőben rendeztük meg. A résztvevők jóízű nevetésre okot adó kreativitással idézték fel a tábor emlékezetes pillanatait.